dold



hur specifierar du ordet mognad ?
är det något som syns,hörs eller hur vet vi egentligen vad mognad är
vi har alla olika tolkning av ordet och ser på saken från olika synvinklar
därför är det bra att diskuttera, vara med i debatter så allas åsikter har en chans att synas

för att sammanfatta begreppet mognad måste man börja någonstans
är det när pojkarna och flickorna har lärt sig läsa sin första mening i grundskolan,
när tonåringarnas kropparna utvecklas och får mer kvinnliga/ manliga former i puberteten,
eller när den mentala mognaden har tagit ställning in i vuxen livet ?

vi anser vissa mognare än andra, men kan man egentligen kategorisera människor,
när vi inte har en aning om hur det faktiskt ligger till
det är något som inte går att undvika, hur gärna vi än skulle vilja.
på något sett rangordnar vi individer oavbrutet ifrån vårt eget tycke, självklart gör vissa det mer än andra
och samhället tycks acceptera det, vilket är helt fel.

vi vet om att allting inte stämmer, men har inte krafter kvar att åtgärda det.
hur mycket vi än skulle vilja, så är vår ända insattsning att acceptera det.
hur stort problemen är har ingen betydelse, nej det ända vi kan göra är att godta det negativa och försöka komma
i stämning till det positiva.

i ovanstående meningar bör jag dock använt ordet "ni".
eftersom jag med mina värderingar oftast hamnar i kläm när det gäller olika resonemang.

jag vill inte påverka hur ni lever, om det nu är så att ni trivs.
så därför håller jag och mina åsikter oss till min värld, vi fungerar inte levande om vi kastas ut i livet.
men i grunden tror jag, att vi är ganska lika på den fronten.
att vi alla mer eller mindre vill ha en förändring, en förbättring av någonting
jag kan ha fel, men det står jag för.
så öppna även du din själ, och visa vem du egentligen är.
vi ser bara din yta, och den kan man med ganska hög sannorlikhet tyda enligt sin egen förmåga.

det jag undrar är;
kommer du alltid gå runt som en okänd bekantskap i min närvaro ?




2009-06-09 @ 14:37:01 Vardagligt


Åsikter ?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0